Project Start

Fase 2: Project Opstarten

Van planning naar uitvoering met focus op gedragsverandering en ontwikkeling

Fogg Behavior Model

Motivatie

De student moet voldoende gemotiveerd zijn om het gedrag uit te voeren. Dit wordt bereikt door:

  • Duidelijke doelen stellen
  • Relevantie voor toekomstige carrière benadrukken
  • Succesmomenten creëren

Vermogen

Het moet voor de student makkelijk zijn om het gewenste gedrag uit te voeren. Dit bereiken we door:

  • Heldere stappenplannen
  • Toegankelijke hulpbronnen
  • Technische ondersteuning

Trigger

De student heeft een duidelijk signaal nodig om in actie te komen. Dit realiseren we via:

  • Deadlines en mijlpalen
  • Herinneringen en updates
  • Voortgangsgesprekken

Zone van Naaste Ontwikkeling

Uitdaging & Ondersteuning

De juiste balans tussen uitdaging en ondersteuning zorgt voor optimale groei:

  • Gedifferentieerde opdrachten
  • Persoonlijke begeleiding
  • Scaffolding technieken

Groei & Ontwikkeling

Stapsgewijze ontwikkeling door:

  • Incrementele uitdagingen
  • Feedback loops
  • Reflectiemomenten

SCARF Model Implementatie

Status & Zekerheid

Duidelijke projectstructuur en erkenning van expertise

Autonomie & Verbinding

Keuzevrijheid in aanpak en sterke teamverbinding

Terug naar Fase 1 Naar Fase 3